Groep 1/2B

Welkom op de pagina van groep 1/2B
Groep 1/2b telt 19 leerlingen, maar er stromen nog leerlingen in. Iedere maand is onze klas in een thema gehuld waarin we ook onze lessen vorm geven. Niet alleen op taal- en reken gebied, maar ook onze creatieve vakken, wereldoriëntatielessen, grove en fijne motoriek oefeningen linken aan het thema. Ook de verschillende hoeken in de klas passen wij maandelijks aan. Zo is er telkens weer iets nieuws te spelen en te ontdekken.

We hechten veel waarde aan het belang van de sociaal emotionele ontwikkeling. We bieden de kinderen een veilige omgeving om tot ontwikkeling te komen.

Wat gebeurt er zoal in groep 1/2B?

• We starten de dag met een leerzame, uitdagende inloopactiviteiten op verschillende leergebieden.
  • In de kring bespreken we welke dag – maand – seizoen het is.
  • We bidden en luisteren naar een Bijbelverhaal en zingen bijpassende liedjes, vaak begeleid door de juf op de gitaar.
  • Op vrijdag hebben we altijd samen met de andere kleutergroep een mini-singin in de hal en doen een Bijbelse verwerking.
  • Buiten spelen vinden we heerlijk! Vooral als we op beide pleinen mogen met de fietsen en karren uit de schuur.
  • We vinden spelen in de themahoeken in de klas ook erg fijn! Die zijn elke maand weer anders.
  • Ook leren we al een heleboel woorden, door het (voor)lezen van (prenten)boeken, kringgesprekjes en de taallessen.
  • Het hele alfabet komt langs, evenals de telrij tot en met 20!
  • We leren niet alleen tellen, maar ook meten, wegen en omgaan met geld.
  • Uiteraard gymmen we ook 2x in de week in het speellokaal: op dinsdag een toestelles op vrijdag een spelles.
  • En….we oefenen hard om allemaal ons rits- en veterstrikdiploma te halen!

Juf Liesbeth

Maandag en dinsdag