Sinterklaas en zijn Pieten bezoeken de school

Wat was het een feest! Een echt feest, de aankomst van de Sint met zijn pieten op school. Er was eerst wel wat verwarring, want het was helemaal niet duidelijk wie er 100 jaar is. Ozosnel? De Sint? De kinderen wisten het niet. En de juffen, die verkleed waren als cadeautjes, konden het er ook niet over eens worden. De mooie grote taart met 100 kaarsjes bleek een worteltjestaart te zijn, dan moest het dus wel ozosnel zijn! En maar liedjes zingen onder het wachten op de Sint. Het wachten duurde lang…. Hadden de Pieten zich verslapen?  Wat horen we nu? Paardenhoeven? Daar kwam de Sint, met zijn pieten,  op een wagen met 2 paarden! De wagen was feestelijk versierd, maar eigenlijk is een paard met wagen best ouderwets… toch? De Sint had de oplossing van het raadsel. Hij was met paard en wagen gekomen, omdat dat goed paste bij de verjaardag van de school. De Koepelschool bestaat namelijk 100 jaar! De school kreeg een mooi cadeau van de Sint: 100 in chocoletters (let op: geen 100 chocoletters, al zou het team dat vast niet erg vinden).

Na deze feestelijke ontvangst is de Sint samen met zijn pieten in alle klassen geweest en heeft hij mooie optredens gehoord, vertelt uit zijn Grote Boek en hebben alle kinderen een zakje met pepernoten gekregen van de pieten. Kortom, het was weer een geslaagd Sinterklaasfeest voor de kinderen. We hopen dat alle ouders volgend jaar weer op het plein kunnen meegenieten van dit mooie feest. We waren erg blij met de hulp die we kregen van de ouders uit de subcommissie. In de voorbereiding en op de dag zelf hebben meer dan 10 ouders meegewerkt om deze dag tot een succes te laten zijn. Allemaal heel hartelijk bedankt!